Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 19 Jun 2012

Kucing owh Kucing...+_+

Assalammualikum..


     hey kali nih entry pasal kucing! ada apa dengan kucing kali nih eh.. macam nih ceritanya! 2 hari lepas ade sekor kucing nih boleh pulak beranak kat rumah aku..haishhhh kesian aku cakap kat luorang!..mula nye aku baru sampai rumah lebih kurang jam 7.15pm Kut..x sure lah, mase nak ke dapur tuh aku tgk kucing dok plang kabut lari g keluar rumah..sambil tuh aku tengok lah ekor dengan kaki die basah..mmg time tuh nak mengamuk aku ingat kan die main air! rupenya die beranak daaa... tp peliknye die beranak kat simen! selalu nye aku dengar kucing nih beranak kat almari ke bawah katil ke..tp kali nih open die beranak.. time tuh si ibu berlega2 kat luar rumah mungkin nak beranak lagi sbb kat dapur tuh baru ada 2 ekor..so mak aku pun panggil si ibu masuk rumah pergi ke dapur balik bersama dengan anak2 die..aku pun tengok jew si anak menyusu kat nenen ibu die..sekali aku dengar cam bende mengeran..rupenye SAH mmg die nak beranak lagi satu.. YA ALLAH aku dengan en suami tengok secara LIVE die beranak yang last nih..kuasa allah kan..sambil aku tengok tuh meleleh air mata aku tgk..en suami pun skali layan! tp mase tuh kami terdiam dah berfikir sejenak macam mana la mak kite beranak kan kite nih..macam tuh la agaknye sakit si ibu kucing tuh meneran..sedey sangat wey aku cakap kat korang! pas die dah keluarkan 1 ekor lagi tuh..keluar Uri anak kucing tuh terus si ibu makan..eee yekkkk!tp mmg kucing macam tuh kan makan uri anak die..? bile aku tenung mata kucing tuh aku dapat rasakan yang die sangat2 lemah..penat aku tgk die..lepas jew die bersalin die bagi anak die susu than terbaring die kat situ kepenatan..time tuh aku x tau nak buat ape kat die! first time aku tgk kucing beranak wey!hurmm sok pagi pergi kerja terus aku SEARCH googel berkenaan kucing beranak nih..hurmm macam2 aku bace! seronok pun ade.. Lepas kejadian malam tuh aku macam suke pulak dengan kucing event aku nih bukan pengemar kucing yang tegar! aku dengan en suami mmg geli dengan kucing..nak sentuh dulu? mmg x la..geli n takut pun ye... tapi aku cam kesian plak kat kucing2 tuh semua..tak kan aku nak buang plak kan? rasa memang serba salah korang tau! semalam lunch pun sanggup beli Wiskies untuk anak kucing dan ibu kucing tuh..hehe balik keje terus tengok kucing tuh than bagi die makan..ya allah time tuh suke nya tgk si ibu makan..licin tau! dalam masa tuh jugak semalam kerani sekolah aku khabarkan yang pemindahan aku DILULUSKAN!! YA ALLAH time tuh TUHAN jew tahu perasaan hamba nye ini! seronok tak terkata.. aku x pasti lah kalau kucing yang beranak kat rumah aku tuh bagi aku rezki nih..tp tuh pandangan aku lah..orang lain aku x tau! start dari tuh aku mule macam sayang kat kucing tuh..siap gelarkan name die 'OKID' lagi sbb aku suke nama tuh..nak tggu ade anak belum ade rezki lagi..x pe la berserah sahaja pada tuhan..mungkin ade hikmah die sapa tahu kan....Now anak die masih kecik!comei kiut sangat2..nak pegang pun takut..lau aku nak pegang mak die cam mara..haishhh bengang pulak aku..tp x pe la nati die dah besar boleh main2 dengan anak kucing tuh..tp yang best nye OKID tuh dari umah cousin aku tp die mmg suke merayap tp pandai cari jalan balik..and than die nih jenis pemalu kut dengan kucing lain die tak nak kawan..hehe lepas tuh kalau die nak berak ke tau encing ke die akan buat tuh semua kat luar rumah! BAGUS KAN? hehe  kalau cam tuh senang la nak jaga..kalau tido aku cakap korang nak tempat yang empuk..macam datin OKID nih..sebenarnya aku memang selalu jumpe OKID nih kat area2 umah aku cume geli nak pegang jew..mesti sebelum nih die usha tempat die nak beranak..hihi sama ade umah cousin aku,umah nenek aku atau umah aku! last2 die pilih umah aku..haishhhhh ape pun tak boleh....nasib bukan beranak kat dalam almari aku! lau x abez kucing tuh aku kerja kan(tp sampai hati ker?) hurmmm pape je lah..janji die dah selamat beranak!

lepas nih sayang kucing bernama OKID dan anak2 diejew..:p
kbai!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...