Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Khamis, 14 Februari 2013

Rindu Zaman Berniaga!

Assalamualikum!

    Rindu nye la tetibe kan nak beniaga balik kat Uptown..tp skunk kalau aku masuk dah tentu ramai yang dah beniaga skunk,mesti dapat tempat tang hujung2 tuh..dulu aku masuk lagi sadis satu hari pun.kekadang collect Rm20 cam tuh!grrr tp adat meniaga kan so ade mase naik ade mase turun..dulu aku stop meniaga sebab lepas raya orang tak ramai turun uptown than kebetulan hujan je time malam dari bulan 10 sampai la kehujung tahun,memang x berbaloi la kan bayar sewa dah la Rm500 satu hari nk cecah Rm30 pun susah kekadang habuk pun x de tau.Lagi pun time tuh aku pregg n aku dengan en suami dah pikir masak2 terpaksa jugak la lepas kan tempat aku tuh pade orang lain,tempat yang aku dapat tuh sangat strategik tau dapat kat tempat laluan utama pengunjung..so untung la sape dpt kedai aku tuh.
       Aku kat sane meniaga Baju Baby yang comel2 macam Dress,Jeans,Pyjamas,Shock baby n dll...klau ikutkan sebelum nih aku niaga dah bawak untung..masa raya jew aku dah boleh collect Rm8+++ cam tuh..mase tuh plak kami nih x de modal besar nk borong skali banyak,terpaksa la beli sikit2,tp tuh la rugi nye bile kami datang jew kedai nk beli borong mesti stock dah habis,ye la orang dah ramai rembat dulu! Tp x pe la percubaan pertama meniaga macam nih lah,x pro lagi dalam dunia perniagaan..bile dah tau tuh next time insyaallah akan ku sediakan payung sebelum hujan(eh betul ke ayat aku)hehe. NOW nak mulakan perniagaan balik susahnya la kene start dari bawah..tension mak uols!tp xpe la akan ku try juga nati..hihi barangan seperti besi,hanger baju sume ade just tinggal nak modal beli baju balik than tempat niaga plak..haiyooo tuh yg dok tengah memikir cam ne la nak ke uptown tuh balik,tempat aku lame tuh dah dibagi orang tak kan aku nak mintak balik kan?buruk siku nama nya tuhhhhh..tak pe la slow2 aku carik jalan penyelesaian nya..nak harapkan gaji gomen nih x cukup sangat makin hari kehidupan kite nih makin tinggikan? Makan,minum,barangan dapur(i masak tau uols),minyak kereta lagi..fuhhh perit tau.
       kome2 doakan la supaya mak jemah nih boleh menjadi bisnesWomen berjaya x lama lagi..aku pun nak kaye gak cam korang!hehe k lah uols next time i update g eh..tetiba rajin nk update hari nih..:)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...