Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Khamis, 4 April 2013

Checkup Fibroid!

Assalamualikummmm..

    Lebih kurang 2 bulan dah keguguran, Semalam aku pergi ke hospital sebab ada appoitment dengan dokter pakar..diorg nak chekup balik pasal fibroid aku nih..hurmmm appoitment kul 9am tp jumpe dokter kul 1.30pm?!!! Grrr bengang jew mase tuh nak terberak la nak terkencing lah sume ade..hati nih dok tak tenang jew banyak bende dalam kepala otak aku nih memikir. SAMPAI turn aku masuk bilik jmpe dokter mengigil lak badan aku,fuhhhh serammm! Sampai je jumpe doc buat scan kat perut than die kate mmg Fibroid aku sebesar 10x8cm!! Arghhh sedih giler weyy. Dokter cadang memang aku kene opret buang fibroid tuh,die suh aku berbincang dengan suami dan fikir masak2! So lau tak buang susah jugak nati bende tuh akan membesar dan kalau mengandung akan membahya kan kandungan.
      Jadi dokter bagi aku mase sebulan untuk.memberi keputusan pada 8/5/13 nih,kalau dah confirm pihak hospital akan bagi date untuk operation nati. Sebelum tuh die ada cakap ini kire general prosuder lah untuk pesakit yg akan membuat opretion dia akan bagi tau kemungkinan2. Salah satu die ada cakap kalau mase opret nati bledding teruk diorg terpakse buang Rahim! Ommmaikkii mase dengar tuh mmg takut plak nk opret..tp nak tak nak aku kene buang jugak!  Jadi aku kene kuat kan semangat dan tawakal ape.kemungkinan akan jadi... Tapi dokter ada cakap kebanyakan opretion  yang buang fibroid nih alhamdulillah berjaya tanpa buang rahim. So bile dengar dokter cakap tuh hati aku cam okey sikit la...
           Aku ada bincang dengan en suami pasal bende nih,die kata die stuju dan apa2 kemungkinan yang akan jadi. Tapi disudut hati aku rasa sedih sangat tak dapat bagi die zuriat secepat mungkin. Dia nak sangat anak tapi bile keadaan aku macam ni aku tak tau nak buat ape! Buat masa nih aku nak pikir cam ne nak bagi fibroid aku nih hilang,mungkin cara pemakanan kut! Tolong la pada kawan2 yang senasib dengan saya share la kalau ade petua atau cara nak hilang/kecut kan FIBROID nih.. Sharing is caring.:)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...