Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 29 April 2013

Ganu kito!

Assalamualikum..

              hey korang..jumaat lepas aku g terengganu coz kawan aku ikin mintak teman die anta boipren die kat PETRONAS(INSTEP) di Kuala Terengganu. Fuhhh bukan senang nak masuk situ tau! rezki die la kan..me so jeles k! hah ini kira kali kedua aku g Terengganu first time masa umur aku 7 tahun kut,lame kan??? hehe now baru dapat menjejaki nye di sane..

rimau!! haha



sebelum sampai buat muke cute!




       Best jugak eh kat sane terutama kalau korang singgah di PASAR PAYANG(slalu ingat pasar payung) majerioti nye sume jual kain BATIK sutera..memang cantik uolss! rambang mata lau kat sane. Rugi kalau sampai sane tak membeli! memandangkan money tak berapa nak banyak,aku cuma dapat belikan mak aku Kain Batik,Baju Tido,Kopok ikan...hehe klau ikutkan nafsu memang nak beli kain batik sutere kat sane,harga murah sikit berbanding kat KL nih..sepasang RM150-RM350 tgk jugak corak dan kain nye sekali..hah terlupe satu bende yang harus dibeli kat sane iaitu KOPOK LEKO!! perghhh sedappp murah plak tuh.sebatang RM0.50 jek.. kami sampai sane tak tido pun gerak kul 2.00am sampai sane kul 8.00am perghhhh 6 jam gua drive wey..diorg dah membongkang meninggalkan aku sensorang drive,nasib mata aku nih macam burung hantu!hihi sampai kat satu Pantai nih (x ingat nama pantai tu) baru tukar dengan kawan, lepas sampai kami pi membersihkan diri..Membe aku Ikin ade kate ade satu Toilet Eksklusif bayar RM0.50 kut x silap lah..tempat die memang Bersih n Envirement die sangat GOOd! tp tak da rezki kami nak kesitu sebab tandas tuh tak BUKAK lagi! arghh  strerrsss nye..baru nak tgk pemandangan tandas tuh!haha

nasi Kerabu


         Okey lepas bersiap Misi kami untuk mencari makanan sebab kebulur dah memasing! jalan punye jalan jumpe satu kedai nih,leh tahan jugak ramai pelanggan yang duk beratur panjang sebab nak makan Nasi Kerabu! memang famous kat K.Terrengganu nih Nasi Kerabu,Nasi Dagang, Cili Sumbat! tapi nape tekak aku tak leh terima wey? sangat menyedihkan:( tapi aku pun cube jugak lah..perasaan makan Nasi Kerabu? haha aku hanya  makan ayam madu,daging bakar n nasi biru tuh jew,yang ulam2 tuh sorry der memang tak makan rasa manis sangat! air pun manis sume Manis kau jah!

rock jugak walaupun x gosok gigi!

insyallah akan datangggg..wehuuu
         okey selepas hantar En Alim ke Petronas tuh baru kami shopping membeli kopok leko,sampai satu kedai nih pakcik tuh sangat baik siap bagi kami taste 10 batang yang dah siap dimasak! perghh sedap sangat kut..ape lagi beli tuk mak n kengkawan lah! tapi kan uols sampai umah je kopok leko tuh kita goreng nape tak sama macam kat kedai ri tuh kami makan? rasa sangat lainnn!:( ke disebabkan perjalanan jauh kopok tuh x leh kene panas? or lain lain sebab?grrr tak pe la janji dapat makan.hehe

         Sory la uols tak banyak gambar yang aku amik sebab tak sempat nak amik Mata dah Rabak nox! so dapat mana yang ade jew nih..next time kami datang lagi ye TERENGGANU,kali nih nak g Pulau Perhentian  plak!:)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...