Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Rabu, 30 April 2014

Trimester 3 - Minggu ke-28

Assalamualikum..
   Alhamdulillah sekarang iols dah masuk 7 bulan. Rasa sekejap je tau! lagi 2 bulan je anak mama nak keluar... fuhhh perasaan? neves ada happy ada sume perasaan ada tau! hari tuh chekup dengan dokter kat klinik kesihatan salak berat badan naik 1.5kg! whatttt? haishhhh korang rasa berat tuh normal ke tau cam ne eh? lepas jew doc tau berat badan naik die nak suh minum air gula tapi tak yah pulak sebab sejarah family tak ade kencing manis, so sekarang ni seminggu 2 kali kene datang klinik untuk chek berat badan, dan urine. adoi kan dah satu keje nak kene pergi klinik seminggu 2 kali lepas tuh sekarang pun doc dah set appoitment sebulan 2 kali sebab dah masuk 28 minggu.. kalau tak sebelum nih sebulan sekali jew.
  Sekarang nih tido pun dah tak macam dulu boleh santak lama kut..hihi now memang dah tak selesa sikit sebab perut makin membesar,pernafasan macam tersekat2 pas tuh dengan sakit pinggang belakang yang rasa macam nak tercabut tau. Hari2 mintak suami urutkan pinggang belakang(masa nih la rasa macam bertambah disayangi dan dihargai) keadaan posisi tido pulak aku lagi selesa telentang dari mengiring ke kiri tau kanan, tak tau la sebab ape tapi yang aku dengar orang kata tak elok tido terlentang. Tapi dah itu yang buat aku selesa kan, tapi kekadang tu mengiring kekanan dan kiri jugak. pergerakan baby kat dalam pun semakin aktif, selalu kick mama die, masa nak masuk 5 bulan ri tuh die macam jentik2 jew tapi dah masuk 6 bulan die punye kick terasa sangat tau sampai en suami teruja tengok. Kekadang bile die kick cepat2 perhatikan perut nih kekadang tuh tersentap kejap(menangis) sebab anugerah allah yang tak ternilai satu nadi yang berada dalam rahim ku ini hidup bernafas.
   Keadaan badan aku sekang cume perut jew la membesar yang lain aku rasa cam tak jew..hihi tapi syukur alhamdulillah kaki dan tangan tak membengkak. Kebanyakan yang sama mengandung dengan aku diorang sume kene bengkak2 aku pun tak tau kenapa. Part yang awesome nye aku still larat lagi tolong teman en suami niaga buger tau.haha cuma sekarang nih kalau berjalan windo shopping ke mesti tak larat berjalan sangat sebab makin berat kan membawak. 15 minit berjalan duduk kejap pas tuh jalan balik..hehe kesian kat en suami la kene ikut kerenah isteri die yang tengah memboyot nih.
    Persiapan pun aku kira dah 50% la baru beli sikit2.. aku pun tak de la memborong baju banyak2 sebab babi lagi kan die pakai sekejap jew pas tuh die makin membesar so kene cari baju yang lagi besar sikit. Tapi sapa yang tak stress bile pergi tempat baju kanak2 jew mesti dah macam histeria tengok baju baby yang alahaiii comel sangat wey! memang aku mengaku la sekarang nih setiap g jalan mesti nak singgah tempat baby sebabnya baju diorg cute sangat kut dengan bau baby yang fuhhhhhh i loikeee:) Aku sekarang cari yang basic jew untuk baby iols nanti. Stroller pun maybe tak beli dulu sebab takut jugak kang anak iols tak nak duduk dalam stroller cam ne? dah la mahai stroller yang diidamkan tuh..haha

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...