Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, 14 Ogos 2015

Pengalaman Part #1 Bersalin Anak Kedua

Assalamualikum.

   Hey korang, tak sempat hari tuh nak cerita lebih lanjut pasal czer anak kedua nih. Mesti nak tau kan kenapa aku kene czer n kenapa tak boleh bersalin normal? huh ikutkan hati memula sedih jugak kenapa aku tak dibagi peluang untuk bersalin secara normal. kalau ikutkan mase tuh dah 36w. Sebab punca nya aku Opret buang Fibroid, so doc memang tak bagi bersalin normal sebab takut Rahim aku pecah bile meneran nanti. Takut jugak masa diorg explain ri tuh. So satu malam tuh jugak search kat googel pasal bersalin czer nih. So banyak jugak la aku tau sikit2, upenye ramai gak share pengalaman czer diorg eh.. agak memudahkan jugak la bagi aku yang pertama kalinya nih. hehe  So sebelum last apoitment kat Hospital Putrajaya doc dah bagi tau date bersalin 3 minggu awal sebelum due date aku, sepatutnya due date 21.7.2014 tapi die cepatkan jadi 4.7.2014. So memang kene standbay barang2 baby n barang2 momy jugak. hehe
   So hari yang dinantikan sehari sebelum baby nak kua kene masuk wad awal sehari. So pergi Hospital nak chek in Nurse kate tak ada katil lagi. so die suh balik dulu than diorang akan Call kitorg. Tapi memang tak la nak balik kan sebab rumah aku jauh wey kat bagan lalang tuh. So decide dgn husband g jenjalan Alamanda tgk muvi!muahahaha mase tuh tgk citer Transformer.. haha memang lawak betul dah la mase tuh bulan pose. nak berjalan2 penat berjalan sambil nak tggu nurse call lame betul. So dah nak abis cerita tuh boleh plak nurse call suh masuk chek in. dah la ending die best wey! tapi mase tuh cam risau jugak kalau kitorang chek in lambat kene marah.. so cakap dengan husband gerak sekarang ke Hospital terus.. so gudbay ending Transformer..hihi.
Last Pic sebelum bersalin :)

So sempat jugak la sebelum nak kua Alamanda pi singgah beli Kenny Rogers sebab teringin nak makan plak, So rushing2 gerak ke Hospital. Alhamdulilah dapat wad B masa tuh katil yang availble 3 orang(termasuk aku). HUsband teman sampai kul 7pm ja.  Bila husband nak balik perasan aku mase tuh sentap wey. nak menagis depan die! tapi ku tahan kan je lah..hati kene kental babe. hehe so sempat minta maaf dengan die bagai peluk cium semua. suh die doakan aku bersalin nanti dipermudahkan semuanya. Okey korang nanti liya sambung part #2 eh.. banyak betul nak taip nih..hihi k bye!


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...