Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 11 Februari 2014

Holiday Port Dickson

Assalamualikum..

    Hey uols.. sabtu lepas baru lepas Holiday bbq bersama kawan2 kesayangan hamba. Seronok gituw,ye la mana taknye lama tak buat event nih tak silap buat masa tuh aku belum tunang lagi kut. Masa nih la dapat bersama mereka suma,meluangkan masa bersama,mengeratkan hubungan sesama kami. Syukur Alhamdulillah aku dikurniakan kawan2 yang baik,penyayang dan HavoC!haha
    Okey berbalik cerita aku td.. aku yang rancang nk buat Bbq bersama diorang masa Raya Cina ri tu,tapi disebabkan yang lain sume ade hal terpaksa la tunda ke minggu depan nya, Aku decide nak tido satu malam
kat Corus Paradise Resort. Aku sewa Apartment 3 bilik RM380 untuk satu malam. Agak okey jugak la tapi cuma kami dapat rumah tu betul2 penghujung. Nampak sewam pun ado uols.hihi 
Jadi sebelum kami Chek in aku bincang dengan diorang kami nk buat BBQ tuh sebelum chek in,sebabnya takut masa yang tak ade,ye la kalau buat malam dah tentu masa tuh sekejap bile lak nak abiskan makanan yang kami ade tuh(macam banyak sangat), dan sebab lain jugak tak ade masa nk berborak panjang. 
    Kami siap-siap pagi kul gerak dalam 8.30 cam tuh sampai PD pon awal lebih kurang pukul 10 pagi. Bukan main awal kami sampai kut. Sampai nya kami ke sana terus pacak Khemah(tak tau function nya untuk apa) dan prepair barangan BBQ, Menu kami adalah... jeng jeng jeng.....
                                   *

                                   *

                                   *

                                   *

                                   *
Menu kami yang korang tengok tuh la.. agak awesome jugak la,semua febret kami ada dalam tuh,cuma tak ada gamba Daging Lembu jek( Beef Slice). Tapi sumpah uolas Beef Slice tuh potong nipis2 dan kite grill kan die perghhhhh memang terbaik kut! tambah plak dengan SOS BBQ yang Elda beli kat Store Ramli Buger kat Bukit Tinggi Klang. Ayam pun kami tak beli banyak, just 1 ekor pun dah agak banyak untuk kami 8 orang. Kerang tuh ce korang tgk dibeli nya sampai 3 kilo tau! Ade ikan keli tau(pebret ikin) sedap jugak tau bile ikan keli tuh di Grill macam tuh jew. Sotong!! okey febret gua tuh.. memang Wajib setiap kali kalau aku makan kat kedai Ikan bakar atau BBQ sendiri kat rumah mesti wajib ade Sotong k. Lagi kalau Di Grill..ya allah sumpah sedap sehingga tahap kritikal..haha dan
makanan yang lain untuk tambahan kami beli Sayuran seperti Brokoli, Carrot, Jagung dan juga Menu Wajib kalau dalam BBQ adalah HOTDOG! tp kami tak sempat nk grill Hotdog tuh sebab makanan dah banyak sangat takut tak habis, so kami decide nk masak Hotdog tuh untuk Brekfast esok.(kan dah jimat disitu). So skunk malas nk taip panjang lebaq korang tgk la gamba2 giler kami yang sempat aku amik nih...

Kitorang pasang pun tak tau function khemah ni tuk ape?haha
Orang kuat untuk preparation BBQ

tadaaaaa inilah hasilnya yang dah siap kami panggang!

Bersungguh mak jemah Grill Sotong tuh!:)

Okey Gamba kami suma dapat

Jagung bakar yang Awesome

Jangan tiru AKsi ini!
Okey dah cuci mata dah? hah itu je la yang aku sempat amik.kehkeh Memang kali nih seronok sangat sebab sume Bff ku ada. Cuma masa la kalau dapat 3hari 2 malam lagi best kut. Owh lupe plak selepas kami Chek out tak kan nak balik umah dah kan? so kami decide nak jenjalan kat Teluk Kemang sekejap. Ya Allah memang terasa nk terjun kat dalam air laut tuh..(tak sempat amik gamba) Air die berombak sangat awesome. So bila kami sampai sana kami cari makanan untuk Lunch. Hurm boleh jugak la makanan kat sana, Yang lain teringin nak Minum Coconut Shake,so cari la stau kedai nih nampak gaya memang ramai yang beli kat kedai die,tp mahai sikit la die jual. Aku tak beli pun sebab tekak tak nak terima plak masa tuh.hihi 




Seronok Trip Untuk kali ini. Insyallah ada rezki kami plan nk buat macam nih tapi nak g jauh sikit..hahaha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...