Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Khamis, 6 Februari 2014

KEPUTIHAN KETIKA HAMIL!

Assalamualikum..

     Hari ini baru rasa free sikit..kalau tak keje den bertengkek tengkek tau tak! Okey lately nih aku kene keputihan yang orang kate boleh tahan jugak la... kenapa ek? korang penah kene ke waktu time pregnent nih? risau jugak la bile search kat internet fuh bahaya jugak ek keputihan ni bile kite prengnent. Bulan lepas memang ade Chekup dengan Klinik kat Salak Tinggi,so aku pun bagi tahu jugak la masalah aku pada dokter dengan maslaah keputihan aku nih! dokter cakap bahaya jugak la lau keputihan tuh dah tahap kritikal(cecair berwarna kuning/hijau dan berbau) So die bagi aku satu ubat untuk masukan ke faraj kite..fuh gile ape uols!! mau sakit nye kut...memang tak dan aku nk masukan la..compem2 sakit kut. So solution nye skunk aku cube Menjaga kebersihan yang agak terlampau...misal nye cam selepas buang air kecil/buang air besar make sure lap/keringkan di sekeliling faraj kite tuh supaya tidak basah/lembab..ini kerana bakteria memang suka dengan kelembapan. Satu lagi aku nih jenis memang pakai panty liner so memang setiap setengah jam aku akan tukar supaya tak betambah la bakteria yang suke berkampung di sekeliling faraj kite tuh..hihi... So kebersihan sekarang memang dijaga rapi buat masa sekarang nih..

2 ulasan:

saleha berkata...

liya try basuh dgn daun sirih... daun sirih tu direbus pastu ramas2 daunnya. Basuh faraj tu dgn air siren....

leeyanasir berkata...

hurm i.allah liya try kak leha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...