Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, 7 Februari 2014

Mom To bE ~2nd Trimester

Assalamualikum..

     Alhamdulillah sekejap dah masuk 4 bulan (16w 3d) kire dah masuk 2nd trimester la kan... Agak teruja jugak la kali ini..huhu Sekarang nih teras perut makin membesar,mengeras yang lagi tak tahan tuh rasa senak jew tang ulu hati nih. memang macam tuh ke ek? dan sekarang pon aku dah rasa pernafasan aku makin pendek tau tak... tp mungkin sebab anak mama nk membesar kut!:) Tapi sejak-sejak ni setiap malam aku terasa bahang sangat mesti sebelum nk tido mandi dulu tak kira lah masa tuh kul 11-12 malam! kalau boleh nk berendam dalam ais batu kut..hihi tapi tak tau la sampai bile..orang kata kalau kite nih suka mandi malam boleh dijangkiti paru2 berair? betul kaaaaa?
      PERASAAN Mual/Loya/Muntah? 
hurmm alhamdullilah aku dah tak rasa sangat dah nk masuk 2nd trimester nih. Makan pun dah okey la tapi tak adalah mengidam yang pelik2 nih tak ade,alhamdulillah jugak la. kalau tak menangis suami aku nk pergi cari...hehe 

 PERASAAN Alahan?
Alahan buat masa nih adalah JERAWAT!!! sangat sedih uols tengok jerawat yang penuh dan besaq2 tumbuh dimuke ku ini. Masa tu aku ingat pregnent kali kedua nih(pregnent pertama gugur) tak ade lah satu jerawatn pun yang tumbuh..tetapiiiiii jeng jeng jeng die tumbuh skali banyak dah bukan sebijik 2 bijik tapi die tumbuh macam bisul kut..tak tau la kenapa jadi cam tuh, ramai orang kate itu pembawakan budak..hurmm redho jew la uols.

      Baru-baru nih g chekup kat klinik salak berat badan naik 1.4kg jew tuk 1 bulan...adakah normal ek? Dokter pun sarankan aku minum susu sekarang nih..tapi tah la bila aku nak minum susu compem tekak rasa lain..memang tak leh nk telan air susu tuh..aku siap try beli jenama MAMIL tau tak..dah la mahai! tapi masa tuh pikir nak bagi yang terbaik untuk anak mama so beli jugak la..

                      



Hah kalau korang nak tau aku tak makan ubat Obimim klinik tuh sebab aku tak tahan sangat bau ubat tuh..sampai nk muntah kut bau die.. sekarang nih aku gantikan obimim dengan B-Complex dari Shaklee bau die kurang sikit la dr ubat klinik..hihi Dan aku nih dah la kekurangan darah dan vitamin.. so aku pun try Vita-C dari Shaklee. Okey kut aku try produk diorg! sebelum pregnent pun aku try GLA Complex untuk mencegah Fibroid tak aktif..memang terbukti jugak la sampai la nih bile scan fibroid x de dah..yeahhhhh..
       Aku harap kandungan aku kali nih sihat hendaknye sampai la Due aku bersalin.Korang sume doakan ea.:) ade masa kite story mory k...see ya uolsss 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...