Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Isnin, 9 November 2015

MENGANDUNG ANAK KE-3!

Assalamualikum gais....

     Hey gais.. Tak tau la nak excited ke tau ape nih.. hehe Hari tuh try chek UPT sebab lambat period hah.. tengok2 haaaa naik 2 line hokey:) so bermakna AKU MENGANDUNG LAGI WEYYYYY!!! masa tu perasaan campur baur tau ada sedih+happy+takut huarghhh semua tuh aku rasa sekarang nih. Ye la Arissa baru 1y 4m sekarang sepatutnye aku kena gape 2@3 year untuk prengent balik.

Bila dapat tahu je upt aku positive aku terus bagitahu kat husband yang 'mybe' aku pregnent! mati2 die ingat aku tipuuuu.. ishhh vengang betul tau.. haha skali hah mak jemah tunjuk UPT tuh terus sengeh2 sorang2! dan ayat yang aku dengar be selepas die tengok UPT aku die kata "Yessssss Berjaya'! hah??? kau dah kenapa en somi, kemain suke bebenor kau ehhh..(buat muke blur sekejap), ye la mase tuh aku rasa marah pon ada rasa bengang pon ada, ye la risau kut sekarang nih bile dah tau nk g klinik confirm2 la nurse n dokter bising kan!

So lebih kurang 3@4 hari jugak la memikirkan nak g klinik bile! haha takut punye pasal.. Last2 ku serah diri jua ke klinik sungai pelek dekat dengan area rumah mak aku nih. First masuk je ku langkah kaki kanan sambil baca doa hokey! Alhamdulillah time masa nak buat buku Pink nih Nurse cool je tak de marah2 pon tau! fuh dalam hati lompat2 bintang nih.. macam biasa la nak buat buku Pink kan memang agak lama sikit prosuder nye.. Fisrt amik air kencing lu untuk sah kan yang aku nih betul pregnent, lepas tuh timbang, cek tekanan darah n yang paling aku tak suka adalah amik darah! dah la aku nih jenis susah nak jumpe urat.

Lepas aku setel benda tuh baru jumpa dokter untuk scan kandungan sebabnya aku lupa tarikh period aku boleh! hahaha so memang dup dap jugak la nk g bilik dokter nih takut kene marah. Lagi skali Alhamdulillah Dokter sangat soft spoken, just mara2 gitu je la, tp memang dah bersedia telinga nih untuk bebelan dokter. Just dokter kate continue sahaja la dengan kandungan sekarang, tapi kali nih aku refer Hospital  Putrajaya (sebab memang aku ada history kat sana so lagi senang refer sana) awal sikit iaitu 30weels. dulu masa Arissa 36weeks dah refer sana untuk confirmkan aku nih bersalin normal atau czer sbb history Fibroid dulu kan. So dokter nih tgk buku Pink lama aku ada history dulu so die percepatkan untuk refer kesana.

Cuma sekarang Due Date tak pasti lagi sebab hari  tuh dokter scan nampak kantung tuh kecik sangat so die tak boleh nak estimate due date aku dengan betul. So die bagi appoitment lagi 2week dari sekarang untuk scan balik. Harap2 kali nih Semua nya dipermudahkan dan diberikan kekuatan untuk besarkan Arissa dan dalam kandungan ni. AMIN

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...